divendres, 28 d’abril de 2017

El matí - Edvard Grieg (L'oboè)



Els alumnes, abans de saber el títol d'aquesta peça, hem imaginat un fum de coses escoltant-la:

- Un grup de papallones volant
- Un submarí amb el que es veuen els peixos de la mar
- Uns pardals emigrant, i que pujent i baixen amb el moviment de la música
- Ànecs nadant a un estany
- Un home entrant a un palau xinés envoltat de papallones i ocells
- Un bosc en primavera amb animalets jugant i saltant
- Una vaca pel bosc
- Dofins que naden
- La marea que puja i baixa
- Un bosc amb cascades, pardals i animalets
- Una xica banyant-se al riu d'un bosc
- Moltes flors cantant una cançó
- Un bosc que va canviant d'estació de l'any molt ràpidament
- ...

Amb aquesta cançó, seguirem aquest musicograma, i coneixerem un poc millor L'OBOÈ.

FES CLIC AL MUSICOGRAMA

http://www.bromera.com/tl_files/activitatsdigitals/andantino_3v_PF/A3_07_Musicograma_elMati_Griegv2.swf



L'oboè:




EDUARD GRIEG


Para atenció en l'audició a la intensitat en que sona.
Saps què és...?


 i...


El Crescendo s'interpreta pujant poc a poc la intensitat del so, de piano a fort
Mentre que el Diminuendo, és al contrari, disminuir la intensitat poc a poc de fort a piano



Imagina't que camines per un camí. Quan t'apropes, les teues passes sonaran poc a poc més fortes. 
(Crescendo)
I quan t'allunyes, sonaran cada vegada més suaus. (Diminuendo)


Prova a pujar i baixar poc a poc el volum de la ràdio o la televisió per fer crescendos i diminuendos.


1 comentari:

  1. Molt interessant i completa aquesta entrada, Jaume! Si no t'importa, posaré un enllaç per a que el puguen veure també els meus alumnes. Gràcies!

    ResponElimina